Vrijdag 07-12. Singapore

7 december 2012 - Singapore, Singapore

Nog even spannend op de donderdagochtend want er is flink veel sneeuw gevallen (koud in je zomerkleren!!) in het Noorden waardoor er treinen zijn uitgevallen. Gelukkig rijdt onze trein en zijn we op tijd op Schiphol.
Ons vliegtuig vertrekt om 11:30. Met het tijdverschil van 7 uur wordt het al snel avond in het vliegtuig. Perfect hoe ze in staat zijn in 1 vlucht je ritme volledig om te draaien: In het vliegtuig zitten we al vlot aan een stoofpotje met rundvlees (best lekker!) met een wijntje en een biertje geserveerd door de mooie dames van van Singapore Airlines.
Slapen gaat niet echt maar dat helpt ons alleen maar om in het ritme te komen.. De verwachting is dat we zo moe zijn aan het einde van de volgende dag (want die moet dan nog helemaal beginnen..) dat we meteen in slaap zullen vallen.

Om 07:00 uur Singaporese tijd komen we aan. Dan is het al 27 graden wat al snel naar de 32 klimt. We worden opgewacht door een taxichauffeur die ons onderweg naar de stad bijpraat over de stad en wat er te doen is.
We verblijven op de 50e etage van het Swissôtel The Stamford. Het hoogste hotel van de stad. We zitten aan de goed kant met zicht op de haven, het hoogste reuzenrad ter wereld en een hotel met een zwembad in de vorm van een boot op het dak. Bizar.

Uitzicht vanaf onze hotelkamerDie van ons heeft slechts een buitenzwembad en open tennisbanen op de 8e verdieping ;-)
Singapore blijkt een schone stad. Een mix van moderne architectuur en oude gebouwen uit de koloniale tijd en vooral veel mooi aangelegd groen, waaronder palmbomen, veel varens en Eucalyptusachtige bomen. Er wordt veel gebouwd en gesloopt. De mensen zien er verzorgd uit en zijn erg aardig.  Gewandeld langs Orchard Road, het winkelparadijs van Singapore.
Raar om "Rudolph the Red Nose Reindeer" te horen bij 32 graden. Straten versierd met rendieren, kerstmannen en opgespoten sneeuw. Denk niet dat hier ooit sneeuw gevallen is..

Nu behoorlijk moe.. Even zwemmen in (op) het hotel en vanavond nog even een hapje eten in China Town.

1. Tom, Joost, Noor, Margo en Jaap:
    lieve allemaal,
    wat een heerlijk begin van jullie vakantie! Doe Raffles de groeten van ons. Hopelijk slapen jullie op dit moment heerlijk in de goed verzorgde hotelbedden.....geen singapore girls / stewardessen meer zeker..haha
    veel plezier!
    liefs van ons 5-en!
  2. Geert Lempersz:
    Beste vakantie gangers
    Een goed begin in.zo'n prachtig hotel is het halve werk. Heerlijke temperatuur. Lekker genieten. Groet Geert
  3. Jeroen, Manuela, Zahra en Noa:
    kerst in de lente?
    ik heb bij Maudy een sneeuwpop gemaakt!
    xxx-zahra
  4. Isa:
    7 december 2012
    Het is heel leuk in de sneeuw.
    Ik heb met Xandra bij de baander met de slee gespeeld.
    En de gitaarles was een beetje saai zonder jou. :-(
    xxx Isa