Naar Huis!

16 januari 2013 - Bintan Utara, Indonesië

Onze koffers staan zo goed als gepakt; morgen gaan we naar huis! We hebben er alle vijf veel zin in. Niet in de laatste plaats omdat we ons gedurende de afgelopen weken weer heel goed realiseerden hoe fijn onze familie, vrienden en schoolomgeving is! We hebben gemerkt dat onze belevenissen op de voet gevolgd werden door de berichtjes op ons blog, de mailtjes, sms-jes en telefoontjes; heel erg leuk!

De afgelopen dagen op Bintan waren fijn.
We hebben veel gezwommen in de zwembaden en de zee.

Resort

Het is hier overduidelijk laagseizoen, dus geregeld waren we alleen in het water. Na het Chinese Nieuwjaar is de "Monsoon" tijd voorbij en wordt het hier rustiger qua wind en waarschijnlijk drukker met toeristen.
Elephant Tour BintanGisteren hebben we een andere nieuwe ervaring beleefd: een 'wandeling' door de jungle op  de rug van een olifant! Harde ruggengraat hoor zo'n prachtig dier...  Wat zenuwachtig stapten we op. Toen de olifant van Vera besloot een zijpad te nemen omdat daar de bomen lekkerder waren schrokken we even, maar het bleek dat de olifanten goed getraind waren en stopten als de gids het wilde (tikje met houten stokje op hun hoofd, knijpen met benen of bij niet direct luisteren een kleine tik met een haakje). Onderweg werden verschillende bomen gekraakt en ontbladerd. Paar grote spinnen en wat lizards gezien, maar verder geen spannend wild.
Vandaag zijn we met een persoonlijke gids/taxi chauffeur wat over Bintan gereden. Vissershuisje Batam

Een hele ervaring, 'alles is anders' zoals Ole het al eens eerder zei. We kwamen er achter dat het resort gedeelte naast de oprit met security die we al kenden, een formele grens heeft na zo'n 30 km bush. Direct na deze 'grens' zagen we een deel van het echte Bintan. Zeer veel verschillende huizen, variërend van mooi en gekleurd geverfd tot alleen van hout en rommelig. Alle mensen verplaatsen zich op scooters, regelmatig met hele families tegelijk op één exemplaar.

Schoolkinderen in uniform onderweg naar huis.De naar huis lopende schoolkinderen in uniform hadden grote lol toen ze ons zagen en liepen in snelle draf al lachend langs ons; wat een mooie kinderen!
Tot slot zagen we tot ons geluk nog een paar wilde aapjes langs de route!

Nieuwsgierig aapje langs de kant van de wegCirca 1900 foto's, veel mooie belevenissen, gezelligheid en ervaringen rijker zijn we er klaar voor; de vlucht naar huis!
Lieve groet en tot heel snel!
Ole, Vera, Ivo, Arnold & Agnes

1. PMTD:
    Goede reis en tot gauw!
    Groet,
    Piet, Mieke, Thijs en Daan
  2. Joep:
    16 januari 2013
    hoi jetlaggers,zijn jullie al helemaal in vliegtuig modus?
    vandaag hebben we lekker op het ijs gespeeld en het was het al bijna 5cm dik,maar op sommige plaatsen lag gewoon nog water?

groetjes van joep
  3. Joep:
    16 januari 2013
    ik verheug me er op om jullie weer te zien.

groet van joep :)
  4. Arjen, Alinda, Cilla en Lissi:
    16 januari 2013
    Van de zon naar echt winter thuis, haal de schaatsen maar uit het vet. We wensen jullie een hele goede reis en hebben er veel zin in jullie weer te zien en nog veel meer verhalen te horen. Tot gauw, aralcili.
  5. Jeroen, Manuela, Zahra en Noa:
    16 januari 2013
    Wat fijn dat jullie weer thuis komen. We zien er allemaal naar uit. Een hele goede reist gewenst en tot gauw!!
    Heel veel liefs,
    Jeroen, Manuela, Zahra en Noa
  6. Jan:
    16 januari 2013
    Van onze kant ook een hele goede vlucht gewenst.
    Bedankt voor de mooie foto's van de vogels en de leuke bijbehorende opdracht.
    Fijn dat jullie snel weer in de buurt zijn

Lieve groet
    Hannah, Koen, Masha en Jan
  7. Mieke:
    16 januari 2013
    Een heel goede reis gewenst en kom veilig thuis!
    Ivo, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag namens groep 8b! Tot maandag! Groetjes
  8. Zahra & Xandra:
    Lieve Allemaal,

Ivo,van harte gefeliciteerd met je verjaardag( hoe oud ben je geworden?)
    We vinden het heel leuk om jullie weer te zien.
    Het ziet er leuk uit hoe jullie je reis afsluiten
    Wij zijn best jaloers op jullie...
    jullie zijn van harte welkom thuis
    "home sweet home"...
    Groetjes en veel liefs Zahra & Xandra
  9. Zahra & Xandra:
    17 januari 2013
    Oohh sorry we hadden Joeps reactie niet gezien
    xxxZahraxxxXandraxxx
  10. Anna:
    17 januari 2013
    Wat goed. Het is totaal anders dan in Nederland.Geniten van. Ik heb julli wel gemist.Tot kijk. Groetjes Anna.
  11. Joep:
    18 januari 2013
    wat een grappige aapjes!

veel liefs van
    joep :]
  12. Femke en lasse:
    19 januari 2013
    Vanaf het begin jullie reis vol bewondering gevolgd, FANTASTISCH, wat een geweldige ervaring als gezin. Even aclimatiseren en verder met genieten van het geweldige winterweer hier.
    Hartelijke groet.