Anders

11 december 2012 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vandaag en gisteren was het aangenaam in Auckland. Ca 22 graden, lekker zonnetje.

Auckland ademt een andere sfeer dan Singapore: Minder zakelijk, mensen zien er minder verzorgd, vaak alternatief, gekleed uit. Soms op op blote voeten. Veel Aziatische studenten. Straatbeeld is wel gezellig en druk. Singapore ook maar leek veel georganiseerder  en schoner. Ivo, Vera en Ole vinden Auckland wel leuk.

Vanmiddag in een bus in de vorm van een haai naar "Kelly Tarlton Antarctic Encounter / Underwater World geweest: Pinguins, haaien, gigantische pijlstaartroggen, inktvissen en veel andere waterwezens bewonderd. Het blijkt niet mogelijk mijn hand langer dan 10 seconden in Antarctisch water te houden en ander voel- en ervaarwerk.

Daarna Auckland en omgeving vanuit de Sky Tower bekeken.Sky Tower, Auckland
Helder weer dus goed zicht op het omliggende vulkaanlandschap.

Niet van dat benauwde.. Gewoon aan een touw!

Nieuw Zeeland is het land van de Dare Devils. Bungeejumpen van relinglopen op de Sky Tower. Glazenwassers doen er ook aan: Niks bakjes of hoogwerkers, gewoon aan een touw hangend de ramen lappen.

Morgenvroeg de camper halen. Het reisdoel is Russel, aan de Bay of Islands. Camping gereserveerd. We hebben er zin in!

Arnold

1. Erika:
    11 december 2012
    Hallo Allemaal,

wat ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven!
    En wat hebben jullie in (krap) een week al veel gezien en gedaan! Dit moet echt een geweldige ervaring voor jullie zijn.

Geniet ervan en hou ons vooral op de hoogte :-)

Groetjes,
    Erika